zaterdag 19 december 2009

Tripje naar Mayong met de motor

Hallo iedereen,
Door omstandigheden ben ik een beetje laat met de berichtjes van onze tripjes, we hebben het hier zo druk met van alles( luieren)dat ik nog nauwelijks tijd vind om de berichtjes te plaatsen hahha, maar ik weet dat er vele onder jullie ons blijven volgen dus komt nu het verslagje en wat foto's van ons ritje op de motor naar Mayong.
Op vrijdag 11 december zijn Sim op het vorig brommertje (daar tuft zij nu hier mee rond) van Robert en wij op de onze om 9 uur doorgereden richting Mayong, we hadden de kaart goed bekeken dus alles in kannen en kruiken dachten we.
Richting Seririt dan via Banjar naar Mayong, er staat natuurlijk niets aangegeven zoals in België, regelmatig wat gevraagd, de ene zegt links de andere rechts hahha zo komen we er nooit.
De weg was echt niet om over naar huis te schrijven, putten niet te geloven en wij drie maar door crossen we waren precies niets anders gewoon.
Tussendoor gestopt om van het landschap te genieten wat prachtig was, je kon blijven kijken naar de mooie bomen, planten en al het mooie van de natuur.
We hadden de weg aan schoolkinderen gevraagd en die verteld ons dat we naar links moesten, nadien toch nog eens aan twee vrouwen gevraagd en die stuurde ons ook naar links dus alles ok, maar ja welke straat naar links dus we gokte het was de juist en kwamen nadien aan in Mayong.
De mensen in de bergen lachten, riepen en wuifde naar ons, ik kon niet terug wuiven moest me wel goed vasthouden aan Robert met al die putten.
In Mayong aangekomen zagen we heel mooie rijstvelden zover je zien kon, de kinderen waren in de beek visjes aan het vangen och arme zulke kleine, ze gebruikte het gordijn van moeder ervoor denk ik.
Gelukkig stonden er geen borden met plaatsen zo hebben we genoten van prachtige plaatsen die we anders niet zouden gezien hebben.
De terugweg hebben we natuurlijk de juiste genomen, we zijn dan ineens bij het Duits restaurant gaan eten, Robert en ik natuurlijk weer lekker varkensgebraad met gebakken aardappeltjes en Sim een lekkere Jagersnitzel.
Ons Visum is ook weeral in orde voor de volgende maand, amaai als je de foto die ze genomen hebben verleden jaar ziet tegenover de nieuwe was ik toen een echt dik bolleke hahha.
Het kerstverlof is begonnen, je merkt het nog niet in het hotel dit zal pas de komende dagen zijn denk ik.
Het is hier nog altijd snikheet, nog bijna geen regen gehad dus het is hier uitstekend, ik hoor in België en Nederland zo koud en sneeuw, dit is natuurlijk goed voor de kinderen om in te spelen.
Groetjes en tot één van de dagen voor het berichtje van de ceremonie.

Rita & Robert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten