woensdag 7 oktober 2009

Berichtje uit Bali

Het is weer eens tijd geworden om nog wat nieuwtjes uit Bali naar jullie te sturen, de foto's ontbreken natuurlijk ook niet.
Met al de aardbevingen in Indonesië is het misschien in België en Nederland wat onrustig, het is echt heel erg en het dodental op Sumatra is al opgelopen tot 1500, onder het puin liggen nog zeker 3000 mensen.
We willen elk jaar een aantal weken naar Sumatra gaan maar zolang het er zo onrustig is stellen we het liever toch nog wat uit.

De voorbije dagen leek het hier in Lovina op Nice, mooie zeilboten, grote, kleine alle maten en uit verschillende landen, die van ons lag er niet bij !!!!.
Elk jaar eind september begin oktober is het in Lovina Sail Indonesia er zijn altijd verschillende activiteiten voorzien, zoals verschillende tentoonstellingen alles speelt zich af op en aan het strand.
Ossenracen waren er ook , die hebben we drie jaar geleden gezien, echt mooi om te zien, nu zijn we naar de dansen op het strand gaan kijken, prachtige kleding allemaal heel kleurrijk.
Zaterdagmorgen ben ik terug naar de Indonesische les gegaan, privé les deze keer want Wendy en Tom gaan deze keer niet mee, het begon al goed, de mannen van het internet waren hier en Robert zei het is tijd, natuurlijk terlambat(te laat)heb me verontschuldigd met een grapje dat ik al half Balinees ben, de Indonesiërs zijn meestal te laat dus hij moest er eens mee lachen.
Alleen is het natuurlijk wel intensief en heb bijna de tijd nog niet om iets op te schrijven, verdorie de vorige keer was het veel gemakkelijker dan nu, ik moet zeker studeren en woensdag moet ik al terug gaan, Robert heeft al een boek meegebracht zo kan ik oefenen met de zinnen nu alleen de tijd nog vinden om te studeren hahha
Na de les direct naar het hotel terug, gelukkig heb ik ook een privé chauffeur die me brengt en haalt.
Andere kleren aan en naar de ceremonie bij Kadek en Bobi thuis, zij kwamen verleden jaar gewoonlijk op zondag wat Engels praten, Kadek verkocht druiven langs de baan, we hebben er altijd druiven gekocht.
Het was wel allemaal interessant om het te zien, ook een gamelan orkestje was er, na een aantal uren daar te hebben geweest zijn we naar huis terug gereden, nadien direct het zwembad in.
Deze morgen onze eerste massage gekregen en het was zalig, we hebben er van genoten zoals altijd trouwens.
s' Middags zijn we weer vis gaan eten, ook Sim is meegegaan daar we het vorige keer al hebben uitgelegt dat er hoegenaamd geen sesam mag gebruikt worden.
Een paar dagen geleden bij een Duits restaurant gaan eten, lekker varkensgebraad met gebakken patatjes met spek daarbij een lekkere Duitse salade, ik moet niet vertellen dat dat heel lekker was zeker.
Ja ik let op mijn lijn, gebruik geen suiker alleen canderel, ik heb hier ook een soort canderel in poedervorm gevonden dus die is voor in de Ice Tea.
Zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte wat we hier zoal uitspoken, veel zwemmen en genieten dat zijn onze hoofdbezigheden hier.
Groetjes Rita & Robert

4 opmerkingen:

  1. Hallo Rita en Robert,
    Leuk te lezen wat jullie allemaal doen en dat je geniet. We wisten niet dat jullie ook lessen in de Indische taal volgen. Dat komt wel van pas als je daar elk jaar voor een half jaar verblijft. Hier hebben we het druk met teveel om op te noemen. Verjaardagen (morgen weer een) en meer van zulke afspraken nalopen. Georgette voelde zich niet lekker omdat ze nek- en schouderklachten had met hoofdpijnen. Gelukkig heeft de arts haar de goede pillen voorgeschreven, dus nu gaat het weer. Nou, genieten jullie maar veel en we lezen jullie volgende berichten weer. Groeten van Berndt en Georgette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Georgette & Berndt,
    Nog eventjes en jullie kunnen ook hier genieten.
    Ik volg alleen les, Robert niet, hij is mijn chauffeur die me brengt en terug komt oppikken.
    Nog veel plezier op al de verjaardags
    feestjes,ik hoop dat Georgette snel beter is hoor.
    Groetjes Rita & Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Rita en Robert
    Ik ben Marian en heb jullie site bij toeval gevonden
    Heel erg leuk om te lezen hoe jullie genieten en dan voor zo'n lange tijd
    Zelf gaan wij 27 febr. 2010 voor 2 maanden naar Bali, voor het eerst zo lange tijd.
    Vind het best moeilijk om te beslissen waar we naar toe willen, Lovina trekt ons door de rust wel aan, we waren al eerder op Bali maar toen alleen in het zuiden en maar voor 4 dagen. Onze leeftijd is 65 en 61 dus we zijn niet op zoek naar de disco, wel naar wat gezelligheid
    In Thailand rijden wij ook altijd op een brommertje rond, zie dat jullie dat op Bali ook doen, op het forum wordt dat afgeraden ivm het drukke verkeer, is jullie ervaring dat het in het noorden rustiger is dan in het zuiden.
    Het hotel waar jullie verblijven mag ik daar de naam van hebben, wij hebben info ingewonnen over Kubu Lalang, lijkt ons heel leuk alleen ze hebben geen zwembad, weten jullie misschien hoe het daar is.
    Hopende dat je mijn vragen wilt beantwoorden.
    Heel veel plezier verder.

    Hartelijke groet
    Marian Prooi
    maprooi@hetnet.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marian,
    Leuk dat ons hebt gevonden en genoten hebt van ons berichtjes ,een mailtje is al naar je verstuurt hoor en hopelijk zien we elkaar hier in februari.
    Groetjes Rita & Robert

    BeantwoordenVerwijderen