vrijdag 23 oktober 2009

Ceremonie Danya 3 maanden

Wegens te drukke bezigheden,zoals zonnen en zwemmen volgt nu het verslagje van de ceremonie van de drie maanden van Danya.
Rond 11 uur s'morgens bracht Robert mij eerst weg naar Maarten en Eka nadien ging hij Sim halen.
Alles was al in gereedheid gebracht voor de ceremonie, het varken lag al te wachten ook al de mooie offergavens, het waren heel drukke dagen voor hun want de dag ervoor was het Galungan geweest dus iedereen druk in de weer met het maken van offergavens.
De Hoge Priester kende we al van de vorige ceremonie van hun baby, ook de familieleden van Eka waren aanwezig en het zal goed zijn als ik het Indonesisch wat meer machtig ben dan kan ik beter met hun communiceren.
De Hoge Priester sprak allerlei gebeden uit en toen kreeg het kindje haar naam, Danya werd mooi aangekleed, armbandjes ook rond haar enkel en een mooi ringetje kreeg ze.
Na de ceremonie werd het varken in stukken gesneden en konden we het verorberen, de huid is heel knisperig en lekker vertelde Sim en Robert, ikzelf ben er niet zo kapot van wel van al het andere lekkere eten.
Ook vond ik Es Buan heel lekker, fruit met ijs en wat er nog allemaal in was weet ik niet maar het was heerlijk verfrissend en lekker zoet dus echt iets voor mij.
Ik heb die dag wel wat gegeten en gedronken dat niet mag maar Veerle zou zeggen bij een feest dan mag ik dat een keertje.
Het is telkens fijn om een ceremonie te kunnen meemaken en zeker bij vrienden, ze lachen altijd en zeggen jullie weten wel wanneer jullie naar Bali moeten komen om de ceremonies mee te maken.
Hier is het morgen Kuningan en dan zijn de ceremonies weer effe gedaan.
Groetjes en tot het volgend verslag
Rita & Robert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten